Per hammar
Пер Хамар е шведски диџеј и продуцент кој се издигна до врвовите на електронската музичка сцена. Неговата посветеност, талент и иновативност го прават еден од најпознатите промотери на музички доживувања во југот на Шведска и надалеку. Со територијата на Берлин и Малме како негова основа, Per Hammar ја изгради сопствената музичка империја составена од лејблови како Dirty Hands, 10YEARS, De Vloer и клубот Kiloton. Секој од овие проекти носи негова уметничка визија и прекрасно го прикажува неговиот еклектичен стил.
Dirty Hands е неговата домашна база и креативно седиште, каде што тој им дава простор на своите “највалкани” дела. Винилите и траките објавени под оваа етикета се препознатливи по даб и прашливите звуци, кои се истакнуваат од другите.
Клубот Kiloton, кој го основа заедно со музичката соработничка Kajsa Lindstrom, е вистинскиот раководител на денс сцената во Шведска. Од 2010та година, тој промовира и и подарува редовни музички доживувања и квалитетна забава на публиката во Шведска.Во 2016та година, Пер Хамар стартува втора етикета, 10YEARS, заедно со својата долгогодишна пријателка и музичка партнерка, Маја Лоренсо позната како Parallax Deep. Оваа етикета служи како опкружување за нивните посебни, обработени електронски дела. Во 2019та година, Пер Хамар соработува со амстердамскиот продуцент Malin Genie и го создава лејблот De Vloer, каде што ги вкрстуваат своите техники и искуство на даб звуците во нивните соработнички изданија.
Со неуморниот труд и страст за електронската музика, Пер Хамар продолжува да го формира и дефинира звучниот свет на денешната клупска сцена. Неговиот влијателен стил и талент го прават непрекорлив и посакуван во музички кругови низ целиот свет.
Во продолжение, додека го слушате фантастичниот сет во живо на фестивалот 121 (Ваирарапа, Нов Зеланд), прочитајте го интервјуто што го направивме со Per Hammar.
Здраво ПХ и добредојде во ROOMANIA. За почеток, дај ни увид како започна твојата „љубовна врска“ со електронската музика?
Во градот Хелсинборг во Шведска, каде што пораснав, во раните 2000-ти години, открив инструментална електронска музика преку пријател кој се снабдуваше со домашно направени касети од неговиот повозрасен брат. Имавме само околу 12 години и немавме друг извор за музика. Тој беше постар и живееше во Стокхолм. Откривме музика како Aphex Twin, Boards of Canada и Four Tet. Вистинската магија се случи кога ја открив музиката од компјутерските игри – Gameboy, Atari, Commodore и Nintendo 8-bit. Основно, музика која доаѓаше од секој едноставен трекер. Во Хелсинборг фактички имаше дословно голема сцена со овој вид музика неколку години. Беше одлична заедница. Правевме своја музика. Организиравме забави и ја изведувавме нашата музика во живо еден пред друг и пред публиката. Беше неверојатно.
Кој е твојот рецепт за DJ микс? Во што се разликуваат сетовите што ги подготвуваш за радио емисија и сетовите во живо пред публика?
Секој сака различни стилови, затоа не можам да коментирам за самата музика. Но, мислам дека е важно да најдеш нешто што никој друг нема. Создади своја музика и настапувај со неа. Ако си повеќе DJ, а не продуцент, најди го својот стил. Копај. Истражувај. Пробај нештo ново. Не се плаши, дури и кога влоговите се високи.
Истражувај. Пробај нештo ново. Не се плаши, дури и кога влоговите се високи.
Кои се твоите мисли за музичките стилови и дали мислиш дека тие влијаат на начинот на кој артистите се изразуваат?
Сакам жанрови. Сакам да категоризирам музика и да учам за нови поджанрови и култури во секоја музика. Ми се допаѓа да анализирам трендови во музиката, само за мојата внатрешна база на знаења во главата. Видов многу трендови кои идеа и заминуваа. Секој бран на тренд остава група артисти кои добиваат најголема популарност за време на хајпот. Потоа, откако тие “постигнуваат успех”, се префрлаат на нешто друго и го оставаат тој хајп. Но, артистите кои ќе се развиваат добро со тек на времето, се оние кои имаат моќ да одбијат трендови и да се држат достојни до своето.
Продуцент и DJ се две сосема различни професии. Како се чувствуваш за овие две уметности? Која ти одговара најдобро? Дали мора да создаваш своја музика за да успееш како DJ?
Не, не мора да создавате своја музика за да успеете како DJ. DJ е личност која забавува група луѓе со одбирање на музика. Забавувањето на жива публика има малку врска со продукција на музика. Но, ако создавате музика, бидејќи сакате да ја креирате музиката, станувате повеќе од DJ. Сега сте извор на музика, што може да влијае на публиката. Можеби публиката дури доаѓа да ве гледа, бидејќи сака да ја слушне музиката која ја создавате. Во одредена смисла, се работи за две различни работи. Но, верувам дека здружени, меѓусебно се надградуваат и продуцентот може да има голема корист од своите настапи. Често добивам демо снимки од продуценти каде што се забележува дека не настапувале често. Паузите се премногу долги. Басот го потопува кикот. Некои такви работи. Креираме музика со цел да има најголемо влијание на публиката. Тоа е главната цел во студиото и мислам дека не може да се научи без лично да настапувате.
Поседувањето на неколку музички етикети, клуб, континуирани настапи и продуцирање на нова музика мора е времеисцрпувачко. Како успешно се справуваш со сето тоа?
Имам среќа што располагам со мозок кој сака да планира и следи планови. Во работните денови, се будам и одам во студиото, каде работам помеѓу 09:00 и 17:00 часот. Исто така, работам и како звучен инжењер за миксање и мастеринг, па често сум зафатен. Но, по 17:00 часот завршувам. Барем со работи кои бараат лаптоп. Ако имам слободен викенд без настапи, не ја слушам музиката со која работам. Можам да вклучам радио и да ги слушнам најновите хитови или некој друг стил, како даб или Gameboy музика. Со ова се дисконектирам и регенирам, па после се враќам со полни сили во студиото.
Имаш доста соработки со Олга Корол. Дали се предвидени некои нови изданија со неа?
Да! Само што го објавивме второто издание од нашата соработка, насловено „Beshket EP“, на мојот лејбл Dirty Hands. Три траки со полн клупски фокус. 12″ винил е веќе достапен.
Што друго можеме да очекуваме од Пер Хамар годинава? Дали има некои нови проекти во подготовка?
Точно сега го завршувам моето прво издание за Sushitech. Мини албум, објавен како 2 x 12″, во два дела. Неколку соработки, но најмногу мои авторски изданија кои варираат од релаксирана атмосферска даб музика до клупски ритмови.
Конечно, ова е твоја прва посета на Македонија. Што може нашата публика да очекува од тебе?
Многу сум возбуден за моето прво гостување во Македонија! На листата ми е веќе подолго време. Очекувајте неиздадени музички продукции и солидни грувови. Доаѓам со полна пареа.
Настанот ќе биде на плажата Оревче (Охрид) на 30.07.2023 година. Билетите може да се купат на влезот на плажата, по цена од 300 денари.